fredag 9 oktober 2015

Mindfulness, andning, avslappning, vila

I min resa gäller det att lära mig att hålla mig lugn via andningen.
Att lära mig känna andetagen och hålla stressen i schack när den intar mig. Försöker tänka på varje andetag hur luften går igenom kroppen. Ibland kan jag hålla tanken och uppmärksamheten på andningen och i nästa far tankarna iväg åt alla möjliga håll. Men jag övar varje dag.

Jag har även hittat några avslappningsövningar på Spotify som jag laddat ner och nu har jag för någon dag sedan även laddat ner en Mindfulness app.

Försök att hitta ditt sätt att slappna av, ta hjälp av avslappningsmusik, övningar eller installera en app som passar dig. (bild lånad)

Mindfulness for the workday
Avslappning för själ och hjärta
Vila - Stresshantering, Meditation & Avslappning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar