onsdag 14 november 2018

Mina tips i höstmörkret



Nä! Nu behöver vi alla energi, eller jag menar vi som inte varit på Maldiverna under höstlovet, det är så mörkt och jag tycker det är synd att vi ändrar på tiden. Alltså klockan. Det kan kännas lite jobbigt att lampan släcks kl. 16.00 och att man ibland inte hinner ut för att få ljus. Det är jobbigt för känsliga personer.
Vi har alla mycket. Inte bara nu utan jämt.
Stress handlar jag om att man har mer att göra en vad man har energi.
Nu är det tid för kärlek till dig själv. Du behöver det för att orka. Det är också vabbens tid.
Blir någon sjuk i familjen och vabb är ett måste. NJUT. Släpp måsten. Stress handlar nämligen också om viljan att vara på en plats man inte är. Du är där du är. Försök att acceptera.
Vi människor kan pusha oss så hårt för vi har alla ett driv. På gott och ont. På gott för att vi överlever men på ont att vi inte är här och nu eftersom vi hela tiden strävar framåt och mot nåt bättre.
Här kommer mina tips:
Gör något litet och snällt till dig själv varje dag.
Köp ljus och tänd och ha tempel stämning.
Lyssna på dina favorit poddar samtidigt som att du unnar dig ett varmbad. Mina favorit badoljor från Werlada används regelbundet. Jag och barnen har spa kvällar, till och med barnen gillar väldoftande bad.
Smörj in dig med olivolja och salt i duschen som en bra skrub.
Köp en bra brun utan sol

Boka in att göra ingenting. Ta en dag på helgen då bara går runt i pyjamas och gör ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar