fredag 26 april 2019

Sätt upp dina mål

Hoppas påsken varit bra. Det är verkligen en härlig högtid. Inte så kul för Jesus kanske men den är ganska kravlös. Den här veckan kommer jag skriva om att sätta mål i livet. Det passar bra för jag behöver själv starta om efter en lite skakig vår. Ansiktet är nästan helt tillbaka! Bara ett öga som inte riktigt är med. Att bli frisk tar tid och det har även tagit på mitt jobb, mina mål och min träning. Men nu är jag pigg och har energi att sätta nya mål. Mål är bra för utan mål så irrar man bara runt som en höna.

Jag tror det är viktigt att dina mål och drömmar kommer från dig. Och nu tänker kanske många att ni vet inte vad ni vill. Många av oss vet inte vad vi vill för att vi inte vågar lyssna på oss själva. För att svaret kanske är för obekvämt och kanske innebär att ni måste byta både jobb och vänner. Om man verkligen följer sig själv så kan det även innebära att vissa vänner försvinner. Antingen för att du är dig själv mer och det inte passar dem eller för att du inte kommer ha tid för att du prioriterar vad som verkligen ger dig nåt.
Det låter kanske ytligt att arbeta med mål men målen behöver inte innebära ett mer prestigefyllt jobb utan tvärtom. Målet ska bidra till att du ska må bra och känna lycka oftare. Om du känner att du vill skapa förändring i karriären kan en bra start vara att vända dig inåt. Att följa sina drömmar och lyssna inåt skapar mindre stress. Så börja lyssna till dig själv. Och har du kommit så långt att du gör det så är du på väg.
Våga drömma om hur ditt liv ska se ut. Börja idag!
1. Ta reda på vad du vill arbeta med:
Vad har du lätt för? Vad gör du nästan i sömnen och det blir ändå bra.
Vad ger dig glädje och lust? Hittar du något som kan ge dig lust så lyssna till det.

Vad gillar du göra som liten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar