lördag 13 januari 2018

Lärdommar från min utbränning



De flesta jag intervjuat ångrar inte sin utbränning. De vill inte vara personen de var innan. Personen som körde över sig själv och tog på sig för mycket. Utan de är glada för vem de är idag och de erfarenhet det har fått. Det gäller även mig. Jag har blivit en mycket starkare och klokare person.

6 SAKER JAG HAR LÄRT MIG FRÅN MIN UTBRÄNNING


Att känna mina kroppssignaler.
Att inte rätta mig efter andras tempo. Även om min man orkar var uppe sent, så kan inte jag det. Jag måste värna om min sömn.
Att undvika att äta mat som inte dövar kroppens signaler, såsom gluten och socker.
Att det inte är timmarna som jag jobbat som är det viktigaste utan kvalitén.
Att umgås med människor som ger energi och inte tar för mycket.
Rensa i hemmet. Vilket ger energi.
Att säga nej till andra. Jag kan inte räcka till för alla andra.
Att lägga ned tid på att pyssla om mig själv. Self love, helt enkelt.
Att jobba med det som jag är bäst på. Och det som ger glädje



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar