torsdag 20 juni 2019

Fredrik Ljungberg blyförgiftad - av sina tatueringar

Det är mycket som kan påverka och göra oss sjuka. Framför allt tror jag mycket handlar om förgiftningar som ligger och gror i vår kropp och skapar obalans och sjukdom.
Amalgam, mögel, koppar, bly, mediciner, även ämnen som finns i hudvård, smink, mat mm.
Därför har jag så smått börjat förändra mina inköp. Byter ut hudvårdsprodukter mot bättre alternativ, köper ekologiskt i den mån jag kan, samt väljer bort produkter så gott det går med citronsyra i.


Artikel
LONDON
Läkarna befarade cancer, men till slut fann man orsaken till Fredrik Ljungbergs höftproblem.
Fotbollsstjärnan var blyförgiftad - av sina tatueringar.
– Jag fick operera bort en av mina lymfkörtlar, berättar Ljungberg för TV4.

Läkarna kunde inte förklara vad som var fel med Fredrik Ljungberg. Under två veckor levde Arsenal-mittfältaren med sin oro.
– Jag kände skarp smärta i min vänstra höft och vi visste inte vad det var.
– Först trodde vi att det var en gammal skada. Men man hittade inget som var fel även om man då jag gjorde ett ultraljud kunde se att jag var riktigt svullen, säger Ljungberg till Daily Mirror.

Svullna körtlar

Svensken berättar för Mirror att läkarna inte kunde utesluta det värsta - cancer eller hiv. När de till sist fann att svenskens körtlar var svullna kunde de fortfarande inte förklara varför.
– Jag fick genomgå flera olika prov för att se orsaken till att jag hade så ont. Jag testades för cancer och andra sjukdomar, som du kan tänka dig var det inte så kul, säger Ljungberg till Mirror och döljer inte att han var rädd.

Ville invänta provsvar

Men han behöll rädslan för sig själv. Bara hans närmaste vänner kände till cancer och hiv-testerna.
– Vi beslöt oss för att hålla tyst om det just då. Eftersom jag inte visste vad resultaten av testerna skulle bli ville jag inte prata om det. Jag ville veta vad som hände, vänta på provsvaren, säger Ljungberg.
Till slut kom provsvaren – och det handlade inte om cancer eller hiv, utan en inflammation i lymfkörtlarna som orsakats av bly från hans tatueringar på överkroppen.
Svullnaden klämde nervtrådar och orsakade smärtorna i höften. Läkarna beslutade då att operera bort en av Ljungbergs lymfkörtlar.
– De skar bort den största som låg i kläm, säger Ljungberg till TV4.
– Jag hade ingen sjukdom, och det var ju positivt. Men jag kände mig hela tiden frisk, så jag var aldrig särskilt orolig. Men man vet ju aldrig.
I The Sun pratar han också om att han troligen kommer att förlänga med Arsenal för ytterligare flera år.
– Jag skulle vilja få det klart före säsongsavslutningen. Jag älskar att vara i Arsenal och vill njuta av sommaren utan att oroa mig för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar