torsdag 20 juni 2019

Så minskar du stressen på jobbet


Ta reda på vilka deadlines och mål som gäller.
Ofta så stressar vi i onödan. Tror att saker är så bråttom fast i själva verket är skulle vi satsa på något annat. Känslan av att jobba med fel saker och tro att det är bråttom är stressande. Vi alla har väl kastat oss över en uppgift och lagt ner massa tid på något som visade sig vara helt oviktig. Man är inte bara ineffektiv utan man känner sig lite dum också.
Vet man inte riktigt när någonting som är brådskande egentligen och som måste vara klart är det lätt att stressa i onödan. Kräv en tid av din chef för att få bättre koll på hur du ska prioritera och lägga upp din tid. Tydliga mål gör att du inte bränner ut dig genom att göra uppgifter som egentligen inte förväntas av dig. Otydliga chefer är rent av farliga, de bränner ut personalen.

Våga fråga din chef. Kräv tydlighet. Egentligen gäller det alla relationer. Våga fråga den och sluta anta det kan bara bli fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar