torsdag 27 april 2017

Fyra tips mot stress


Yoga
Jag blir en ny människa efter bara ett halvtimmes pass. Att stressa till en yogalokal funkar inte för mig just nu, jag använder en app: Yoga Studio. Barnen är med, tvn är på, med eller utan yogamatta. Jag finner ändå lugnet. Andas!

Ha tråkigt
När senaste gjorde du ingenting? Vi har för lite tråkigt i vårt samhälle. Boka in tider i ditt schema då du gör ingenting. Detta råd kämpar jag med själv. Det gäller att känna lugnet, att bara hänga runt, lata sig, inte städa, inte träna eller kolla mobilen. Ligg på sofflocket! Strunta i dammtussarna.

Gå ut i skogen
Att vistas i naturen läker och naturen gör att problem och oro krymper. Jag tycker att jag känner hur min stressade hjärna njuter av träden, lugnet och tystnaden.

Ta hand om ditt utseende
Skrubba kroppen, ta en massage, fila fötterna, måla naglarna, gör en inpackning eller vad du nu gillar. Att ta hand om sitt yttre är att visa kärlek till sig själv och det stärker dig. Som någon sa: kroppen är själens hem, ta hand om den. Detta är en utmaning för mig som bott tillsammans med en bror och en pappa under tonåren, som inte gav mig mer än 5 minuter i badrummet. Hopp in i duschen och flyg ut. Numera älskar jag att pyssla om mig själv. Det är helande.

Artikel och bild från: http://stresscoachen.mabra.com/fyra-tips-mot-stress/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar