måndag 22 oktober 2018

6 steg till lycka och framgång



Det är inte så ofta jag skriver om lycka och framgång. Mest skriver jag ju om stress och annat nedbrytande. Några av tipsen riktar jag till mig själv då jag är i en lite jobbig sits då jag precis har flyttat. Inget är sig likt, mina rutiner är borta. Träning, yoga,  meditation, sömn och var ställer man kaffe koppen?  Ja, allt är lite huller om buller.  Min dotter har inte heller fått dagisplats så jag har en hemma vissa dagar. Härligt.
Så jag tänkte bjuda på 6 kloka tips:
Var närvarande i stunden, både på jobb och fritid. I stället för att blicka framåt på att- göra- listan, stanna vid det du ska göra nu. Du kommer bli mer produktiv och sympatiskt.
Lev inte på gränsen av du klarar av. Hitta din gräns, så du slipper få kriser då du är för trött.
Gör ingenting det är underskattat idag. Vi har så mycket på agendan. Att göra ingenting ger energi, kreativ och det är då du kommer på dina bästa idéer.
Var snäll mot dig själv. Sluta med den dumma rösten inom dig som bara ger kritik. Du är magisk, det är vi alla.
Var snäll mot andra och visa intresse för andra. Det är välgörande för dig själv och andra. Lyssna till vad andra säger.

Använd dessa tips varje dag så kommer ditt liv att ändras till det bättre med mer glädje och framgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar