måndag 22 oktober 2018

Prestationsprinsessan

Varningarna var många men hon ville inte se dem. En dag gick det inte längre. Hon som klarat av allt hade svårt att minnas något. Maria Larsson berättar om vägen in - och ur - utbrändheten.


"När jag var sjuk jag så hade jag ambitionen att hämta mina barn på förskolan Det orkade jag inte varje dag. Jag skämdes oerhört mycket över att jag inte orkade vara med mina barn. Det är skamfyllt."
Hör Maria Larssons berättelse om Prestationsprinsessan som gick in i väggen. Och om hur hon tog sig vidare, tillbaka in i arbetslivet.
"Jag skulle vilja berätta om hur det kändes för mig när jag blev sjuk. Om alla de signaler som jag ignorerade och om min väg tillbaka. För det är som en epidemi som inte ser ut att vilja avstanna." 

Lyssna här: https://sverigesradio.se/avsnitt/1167704

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar