fredag 6 januari 2023

Förändringens tid


Det gamla året har precis klingat ut och ett nytt har tagit sin början. Ett nytt år som inte kommer vara det andra likt. Ett år med nya möjligheter och utmaningar, men samtidigt en tid för förändring. 

För inom mig lockas något nytt, att jag är redo för nästa steg. Att jag är redo att gå vidare mot något jag ännu inte vet svaret på. Jag strävar efter mer utmaning, mer tankeverksamhet och sociala sammankomster. Något som väcker min energi ytterligare och bara det signalerar friskhetstecken. 

Källa

Under året som gått har jag blivit allt starkare både fysiskt och mentalt tack vare att jag kan förlita mig på min kropp och dess förmågor allt mer. Rädslorna som kom med utmattningen börjar sakta minska, i det börjar jag våga utmana mig allt mer. 

En styrka som blev markant när kärleksrelationen hamnade i gungning var att jag stod upp för det jag trodde på. Även om de flesta omkring mig tyckte det motsatta så vek jag inte för att "behaga" omgivningen. Jag körde inte över mig själv den här gången, utan jag höll fast i min tro och släppte inte taget om den. Det är något jag är stolt över. 

En annan styrka är att min fysiska förmåga har åter intagit min kropp till min stora glädje. Från att knappt klarat av att sätta den ena foten framför den andra och sen ta mig ut på promenad till att nu gå närmare 20 000 steg om dagen. Det om något är stort. 

Jag har gjort oerhörda framsteg under året och åren som gått, framsteg som jag inte trodde var möjliga men som nu är det fast jag knappt förstår det själv. Framför allt har jag lärt känna mig själv under den här tiden. Hur jag är som person, vad jag behöver och inte behöver, i det har jag accepterat mig själv på ett nytt sätt. Bara det är stärkande. 


Nu är det alltså dags att välkomna det nya året med önskningar och förhoppningar. Mitt mål för det här året är att stärka mitt inre ytterligare, att våga ta mig ut på okänd mark, öka min kreativitet, pausa oftare, njuta av tillvaron och börja skriva på boken som inte gör annat än att pocka på min uppmärksamhet. 



Vilka förväntningar och önskningar har du för det nya året?


Bilder från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar