fredag 15 april 2016

Hjärtats meditation – Guru Ram Das Chant

På gårdagens Mediyoga avslutade vi passet med Hjärtats meditation som jag vill dela med mig av här:

Sitt i lätt meditationsställning, eller på en stol, bara det är bekvämt för dig. Sitter du på golvet kan du lägga en kudde eller två under rumpan så blir det lite lättare om du är ovan att sitta så här.  Lägg händerna på hjärtat, inte det fysiska hjärtat, utan en punkt som finns mitt emellan bröstvårtorna. Vänster hand närmast kroppen, höger hand ovanpå.

Sjung följande mantra:
Guru guru wahe guru
guru ram das guru.

Kontakten med min själ tar mig från mörker till ljus från okunskap till insikt.
Mantrat ger styrka och beskydd. Ersätter oro med mod.
Fokusera på hjärtat och sjung därifrån. Är du inte familjär med mantrat är det lättare att lyssna på det och sedan sjunga med. Det kan också kännas bättre om man är ovan vid att sjunga högt.  Har du spotify så kan du söka efter mantrat Guru ram das guru där, eller på youtube för att få en känsla av hur det kan låta.


Källa: https://goldenlinkyoga.com/2012/12/15/hjartats-meditation-guru-ram-das-chant/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar