söndag 3 juni 2018

Dina tankar och ord påverkar din stressnivå


Är du trött, utsliten och stressad?
Livet är fyllt av krav och måsten. Du kanske känner pust och stånk, idag måste jag träna och sen måste jag hämta barnen. Innan hämtning av barnen måste jag hinna köpa all mat till middagen ikväll. Och sen måste jag läsa läxa med barnen och då är de alltid så stökiga så vi börjar säkert bråka. Herregud vad jobbigt.
Tänk nytt! Byt ut måste till vill. Tänk i stället idag vill jag träna, idag vill jag hämta barnen och idag vill jag köpa mat. Och så vill jag lära mitt barn sina läxor.
Du måste ju ändå göra det, så då kan du likaväl tänka positivt. Jag lovar att du sänker din stress rejält.

Vi har alla jobbiga liv även om det inte ser ut så på instagram. Sen självklart när tragedier uppstår kan detta vara en omöjlig uppgift. Men i det stora hela handlar det om hur vi väljer att tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar