söndag 3 juni 2018

Fånga dina drömmar och gör dem till dina mål

Jag funderar ofta på hur saker hänger ihop och hur mycket vi själva påverkar det vi har i våra liv. Varför vi möter olika personer, råkar ut för saker och vad jag ska lära mig av olika händelser och de känslor som dyker upp i samband med dem. Jag har inte alltid gjort det men i dag ser jag livet som en lektionssal och när jag kommer på hur saker hänger i hop så får jag alltid en ahaupplevelse. Det blir så självklart när man väl förstår. Jag lyssnar alltid på min magkänsla och intuition och den visar gång på gång att jag kan lita på den.
Ibland råkar jag ut för att rädsla eller oro tar över och det kan kännas väldigt verkligt och är ofta högst påtaglig 😉 men jag har lärt mig att skilja på det som är på ”riktigt” och vad som är obefogade varningsklockor. Känslornas värld är som ett eget universum med allt de försöker förmedla till oss.
Det är min nyfikenhet och mitt driv att hela tiden utvecklas och förstå som gör att jag lär mig och kommer vidare. Det är närvaron och min övertygelse att jag själv skapar det jag vill ha i mitt liv som fått mig att inse att jag gång på gång har tagit mig i mål. Jag har sällan listat ut hur det ska gå till och oftast struntat i att jag inte vetat. Jag har istället fokuserat på min inre röst och det jag vill uppnå. Jag har dragit till mig alltför många skeenden för att det skall vara en slump. Varje gång  det händer så blir jag mer och mer övertygad och med det mer fokuserad och inspirerad.
Jag har som många andra försökt att få attraktionslagen att fungera men inte kunnat tygla mina tankar och känslor och de betyder allt. Att rabbla mantran och affirmationer om att saker ska ske betyder ingenting om de inte skapar ett lugn, inspiration och en bra känsla i oss som gör att vi agerar.  Känslor skapar en vibration/frekvens som attraherar det vi vill ha eller det vi vill uppnå. Är vi övertygade om att vi kommer att lyckas kommer vi att göra det så småningom för vi kommer att agera för att ta oss dit. Förstår vi inte hur det ska gå till är det många som ger upp innan resan ens har börjat.
Vi skapar det vi vill ha och jag tycker att det är lika fantastiskt varje gång något trillar in i livet som jag har haft som mål. Skillnaden på att ta sig dit man vill och att fortsätta ”drömma” är att faktiskt att agera på det som kommer till en och att lyssna på sitt inre. Vårt inre är världsmästare på att ta oss dit vi vill men vi måste agera på det som ploppar upp i huvudet. Vi behöver också  ha ett lugn som gör att vi hinner fånga det som dyker upp. Är vi fulla av negativa tankar eller inte ens har en dröm eller ett mål så kommer ingenting att hända vi kommer att vara på samma ställe som vi är i dag om vi inte förändrar något.
En dröm som är nerskriven med ett datum blir ett mål. Ett mål som bryts ner i delar blir en plan. En plan som följs av agerande blir tillslut verklighet även om vi inte vet exakt hur vägen dit ser ut.

Artikel och bild från: https://hermansdalsbloggen.com/2018/05/30/fanga-dina-drommar-och-gor-dem-till-dina-mal/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar