söndag 6 januari 2019

Tacksamhet

Vad är du tacksam över?

Jag är tacksam över ❤️
* att min kropp fungerar fysiskt igen
* att jag kan lyssna på musik/fågelkvitter
* läsa böcker
* vara mer social än tidigare
* hittat lugnet i yoga/avslappning
* sitta ute i solen
* mitt ny funna intresse i trädgårdsarbete
* att köra bil
* gå i affärer/handla
* att jag vet att en dålig dag/bakslag går över
* mina ladda batteridagar


Hur går det med din tacksamhet? 
Går dina tankar: Nä, vad alla åker bort till härliga ställen under julen eller jag fick inte det jag önskade mig i julklapp. Han verkar inte förstå att jag vill ha en ny väska. Och om jag ändå kunde få ett par snyggare bröst. Min man verkar inte se mig. Han är bara i sin mobil. Och tänk om barnen vore tystare. Låter en röst inom dig så? Då är det högtid för en tacksamhetsövning.
Skriv ned 100 saker du är tacksam över. Sätt upp den så du ser den.
Du kommer tillslut på kanske 80 punkten skriva att du är tacksam över vatten, kudden du sover på, ditt kylskåp…. Det är ingen självklarhet att du har allt detta. Jämför dig med hela världen och inte bara ditt instagram flöde eller din  umgängeskrets. Eller bäst av allt jämför dig inte. Stå i dig och gilla det. DU är du och du kan inte jämföra dig med någon annan. #tacksamhet #övning 
Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar