måndag 21 januari 2019

Veckans stresshantering


Idag är det mörkt. Jag måste klaga lite. Vi borde få en medalj i Sverige för att vi står ut i mörkret. Därför ger jag er denna bild. Jag går igång på ljuset.
Det virvlar tankar i våra huvuden och ju mer stress och ju mindre sömn, det känns det inte möjligt att påverka, tankarna alltså. Det är som om vi kastar oss upp till en dag som du själv inte har kontroll över . Det är dagen som styr, stress, chefen, ångesten, vännerna eller mammorna.  Även om du gärna vill vara en bra mamma så står du helt plötsligt och skriker på ditt barn utan anledning. Stressen byggs upp och du glömmer släcka lampan hemma. Det gnager i dig. Du ramlar in på kontoret och är så uppe i dina tankar att du missar att hälsa på kunden som står och väntar  på dig. Och så rullar det på.
Det är enormt viktigt att ta kontroll och en beslutsamhet hur du ska ta dagen.
Veckan stresscoaching uppgift är att innan du öppnar ögonen på morgonen skapa en intention.
Tänk på hur dagen ska bli. Skapa en intention.
Idag ska jag inte oroa mig för framtiden.
Idag ska jag behålla mitt lugn.
Idag ska jag vara en mamma med tålamod.
Idag ska jag våga säga till min chef att han inte gör sitt jobb.

De må låta flummigt men det är det är ett superverktyg.

Artikel och bild från: https://stresscoachen.mabra.com/veckans-stresshantering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar