onsdag 30 augusti 2017

Naturlig deo



Under det här året har jag avgiftat mig från vanlig deodorant vilket har tagit tid (3-4 mån), nu letar jag febrilt efter en giftfri deodorant som passar mig. Så nu gör jag ett försök med denna produkt.
Ge gärna tips och förslag på giftfria hudvårdsprodukter för att vägleda fler att ta steget till att byta till bättre alternativ.


Just nu finns det ett paketerbjudande om 2 st naturlig deo för 110 kr. 

Hemsidan för naturlig deo hittar du här: https://naturligdeo.se/produkt/paket-med-2-sma-deo/

Mina tankar till varför jag valt att avgiftat mig från vanlig deo. 

Det här är min teori, och anledning till varför jag valt att bland annat sluta upp med "vanlig" deodorant.

I och med att min kropp kämpa rätt hårt med all stress den varit utsatt för under lång tid så har min kropp blivit känsligare på olika sätt, vilket resulterat bland annat i pollenallergi och med en ökad känslighet för starka dofter.

Jag anser att min kropp inte orkar hantera all "skit" den får i sig på olika håll och gör att gifter/slaggprodukter stannar kvar i min krop...p just för att den inte orkar hantera allt på samma sätt som förr. Därför har jag valt att försöka minska på gifter som jag tidigare utsatt min kropp för just för att ge den andrum helt enkelt.

Därför har jag valt att byta ut deodorant mot bättre alternativ nu när jag blivit medveten om vilken skada den faktiskt kan göra. Däremot kan jag ju inte påstå att det har varit lätt, för man stinker rätt illa under avgiftningsperioden som kan ta tid, lång tid typ månader... Så jag förstår dem som ger upp denna förändringsprocess.

Jag har även slutat upp att använda sköljmedel för jag har insett att det inte behövs utan att det bara blivit en inlärd vana att det ska användas. Nu använder jag 24% ättika (2 msk) blandat med vatten (4 msk). Jag försöker även undvika produkter med citronsyra i den mån jag kan, samt att jag väljer mejeriprodukter med hög fetthalt för att slippa förtjockningsmedel. Handlar även mer ekologiska produkter i den mån ekonomin tillåter.

Framför allt tror jag på att om jag ska ta mig tillbaka helt och fullt till ett fungerande liv måste jag helt enkelt börja ta hand om mig själv inifrån och ut. För jag kan inte begära att min kropp ska fungera om jag inte tar hand om den och börjar lyssna på vad den talar om för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar