lördag 19 augusti 2017

Vill du ha beröm?



I dag hade jag ett samtal med en coaching kund om varför vi använder socialmedier och hur mår vi av det. Att vi söker bekräftelse är tydligt och vi blir inte gladare hur många likes vi än får.  Jag tror det är få personer som känner sig glada efter att lagt upp en bild och likes har haglat in. Vissa klara nog detta bättre än andra. Om man har ett behov av bekräftelse så kan sociala medier vara ganska tufft.

Hur är det för dig? Är du en sån som lägger upp för jämnan eller är du en som bara skrollar igenom andras bilder och liv. Jag tror att det är viktigt att ha en tanke med vad för bilder du ska lägga upp och varför du gör det. Är det för att nå ut till vänner? Är det för att få beröm? Känner du dig ensam? Om du bara postar för att få bekräftelse kan det vara bra att istället varva med att skicka ett sms med bild till en nära vän och få en mer genuin feedback.

För många och för min del är det även ett jobb. Båda mina konton @Prestationspodden och @carolinenorbeliecoaching är  marknadsföring och information till mina kunder. Det tar för mycket tid kan jag tycka. Men det är mest roligt då jag har en strategi och jag gör det i syfte att hjälpa andra.


Artikel och bild från: http://stresscoachen.mabra.com/vill-du-ha-berom/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar