onsdag 30 augusti 2017

Vad vill du göra med ditt liv?

Hej.

Jag har fått flera frågor av mina läsare som vill veta hur man skapar förändring i livet. Att t.ex skapa sitt drömliv, ett lite utslitet uttryck, jag menar ett liv som man vill ha helt enkelt. Det behöver inte vara det coola jobbet och den stora vita villan som alla dina vänner drömmer om, utan det ska var det DU verkligen känner för, det som gör dig lycklig. Jag började skapa min förändring i livet när det stod helt klart för mig att jag ville hjälpa andra. Många i min omgivning har tidigare sagt att jag skulle coacha människor och sluta med reklam. Men förändringen började först när jag förstod att det var det jag ville, det och inget annat.

Hur gör man? Här kommer tips:

1 Ta reda på vad ditt syfte i livet är? Gör du vad som passar just dig? Och vad vill du verkligen göra? Ge dig själv tiden att ta reda på vad det är. Vad drömde du om som barn? Vad känner du lust för?

2. Gör aktiviteter som hjälper dig att nå dina mål.

3. Fråga dig själv varför du vill uppnå målen? Mål ska vara kopplade till vem du verkligen är så det samspelar med din personlighet. Du får så mycket gratis av att göra det som verkligen är du. Hur spenderar du din tid? Vad gör du? Och vad du känner dig inuti? Är de här målen dina eller någon annans?

4. Det är vanligt att ifrågasätta om du har rätt att få det du drömmer om. Låt inte rädsla begränsa dig. Låt dig leva det liv du vill. Strunt i hur andra gör. Ta hjälp av en coach eller annan kunnig person som kan hjälpa dig att nå dina mål. Det gjorde jag, det hjälpte mig så mycket.

5. Sätt upp del mål och följ upp.

Lycka till

Följ mig på instagram @carolinenorbeliecoaching

Artikel från: http://stresscoachen.mabra.com/vad-vill-du-gor-i-ditt-liv/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar