torsdag 22 februari 2018

Batteritorsk

En talande bild för energibrist. I vanliga fall laddas jag upp fort vilket kan räcka med sömn, mat, trevligt umgänge, aktiviteter av något slag, fysik träning mm.

I mitt fall tar uppladdning längre tid då jag under den senaste tiden har aktiverat mig socialt, tränat mm. Men i mitt fall har inte detta gjort att laddningen hamnat på grönt. Istället för att samla energi har jag läckt ur energi vilket gör att jag nu lyser rött igen. Om jag inte vilar nu, minskar på aktiviteter kommer min lilla energi jag har minska ytterligare.

Så nu måste jag själv förlika mig med att det är vila och absolut det nödvändigaste som ska prioriteras. ❤

Kan meddela att det har tagit mig 3 år nå den gröna pinnen som kommit och gått under det senaste året. Men nu har mina försök gjort att jag är på rött igen.. Det svåra i laddningsproccen är när jag väl kämpat mig upp till gul kan jag mycket väl tro att jag är på grön och kör på mer än vad jag ska. Och rasar igen...

Oerhörd svår balansgång vill jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar