onsdag 7 februari 2018

Var får dina signalsubstanser fullt spelrum och gör dig pigg. glad och trygg?


Jag har pratat. skrivit och föreläst en hel del om detta. Jag har skrivit en bok som heter Gnisselzonen och en som heter Energibarn 2.0 (funkar även på vuxna) som handlar om detta.
 
Jag har letat efter min plats i många år. 2005 hittade jag den. 40 år gammal, faktisk nästa prick på min födelsedag. Jag fyllde 40 den 30 augusti och den 5 september trillade polletten ner.
 
Jag startade mitt företag. Min hjärna är naturligt mycket låg på dopamin – och ännu värre; min hjärna har ett ovanligt stort behov av dopamin.
 
Dopamin är kicken i livet, koncentration, energi, glädje, nyfikenhet och vakenhet.
 
Jag vaknar var morgon med en naturligt låg nivå och min hjärna har ett mycket stort behov.
 
Som egen företagare kunde jag direkt ”ösa på”. Fylla upp dopamin och må bra. (Ja. jag behöver vila också, för att alltid fylla upp och fylla på serotonin, men det är en helt annan sak.)
 
Min hjärna har bott på rätt plats i 12,5 år. Jag vet nu hur jag ska göra för att må bra.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar