torsdag 1 februari 2018

You can find inspiration in everything


You can find inspiration in everything. And if you can’t look again. -Paul Smith
”Many people look but they don’t see”.
Sitter du fast i gamla mönster? Känner du dig tråkig och fantasilös? Är mobilen din ändå inspiration källa? Känner du dig tom? Inspiration är viktigt och berikar hela livet. Många finner sin inspiration från andras instagram kontot. Jag tror att det är viktigt att förstå att du hittar inspiration i din familj, din granne, i skogen, i den gamla gumman som alltid betalar med enkronor och viktigast av allt, även inom dig. Men du måste lyssna och ta dig tid att observera.
Det värsta jag vet är när jag inte har kontakt med min magkänsla och ringer runt till mina bästa vänner och frågar om nästa inlägg duger, eller om jag passar i jackan som jag just köpt. Då är det bäst att stanna upp och ja, meditera eller vad du gör för att hitta tillbaka. Jag har lätt att hitta inspiration, jag har ju arbetat som Art Director och har en livlig fantasi.
Oinspirerad? Jag bjuder på mina knep:

  1. Läs något du inte brukar.
  2. Prata med folk ute på stan. Det gör jag alltid. Nya möten ger massor med inspiration.
  3. Gå upp på morgonen och skriv. Innan du gjort något annat. Då sinnet är öppet. Skriv på bara. Skriv om drömmar och tankar och nya projekt.
  4. Se bra filmer och serier.
  5. Prata och satsa på att lyssna. Det bästa inspirationen är barn och äldre.
  6. Träffa vänner.
  7. Lägg bort telefonen så tankarna får vandra. Låt dig själv dagdrömma. Du kommer märka att du har tillgång till en helt ny värld. Din fantasi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar