fredag 23 februari 2018

Trasig aura

Källa
Jag har under den senaste tiden känt av att något är fel inom mig igen. Energin samlas inte utan jag är trött i kroppen medans huvudet känns piggt och vill göra en massa. Men jag får inte med resten av maskineriet. Batteriet känns urladdat helt enkelt och hela mitt inre har fastnat i ett spänt läge att hela jag skakar sönder både in och utvärtes. Tappar energi och fokus när jag utför något och jag svettas mer igen bara av minsta lilla. Eftermiddagarna är jag uttömd på energi och ligger för det mesta i soffan utan att orka göra något. Känner mig nästan apatiskt emellanåt. 

För att bli av med skakningarna har jag försökt med aktiviteter av olika slag, mediterat, legat på spikmatta till och från, duschat kokhett, masserat mig osv. Men inget har hjälpt.

I veckan sinade min energi ytterligare att jag nu bokade in healing igen som jag fick. Under behandlingens gång kände jag av en kokhet värme som spred sig inom mig. Något som släppte för tårar började rinna, kände hur flödet hittade ut till fingrar och tår som det varit lite si och så där med gällande värmen. Kände även av en värmande cirkulerande rörelse över bröst och mage som att något läkte.

Efteråt fick jag reda på att jag hade hål i auran, vilket gör att jag läckt energi och känt mig trött och håglös. Men att det nu är lagat men att jag nu behöver vila mycket för att samla kraft och energi. Å, så här i efterhand känns hela mitt inre lugnare, jag känner mig hel igen på något konstigt vis. Som att stressen runnit av mig och dimman har lättat framför mina ögon. Det känns oerhört skönt med den här inre friden, att jag nu har möjligheten till att samla kraft igen.

Källa

Efter healingen så sökte jag lite på nätet och hittade nedan text som kanske kan förklara en del varför vi i vissa fall inte samlar på oss energi som vi tror. Att det kan bero på trasig aura som behöver lagas för att vi ska få rätt förutsättningar.

Jag vet att många anser detta som hokus pokus och det är helt okej men ibland kan det vara värt att testa för det kan ju hjälpa. I mitt fall har healing hjälp mig på olika sätt. Mina inre blockeringar som jag känt av har släppt och flödet har kommit igång. Efter varje behandling känner jag mig lättare i sinnet på ett sätt jag inte kan förklara.

Har du tips och råd gällande den inre läkningen så kom gärna med tips och förslag.

Källa

"En aura är det energifält som omger kroppen. Man kan likna det vid ett batteri som hjälper kroppen att behålla sin personliga energi och förmåga att ladda upp sig.
Idag går många runt med ett läckande energisystem/aura som gör att det då blir svårare att skydda kroppen och sinnet från yttre påverkan, som tex energitjuvar.

Har man en trasig aura så spelar det inte så stor roll hur mycket vi medvetet tränar, äter bra kost och vitaminer eller mediterar osv, eftersom den energi man ger sitt energisystem läcker fort ut igen. Finns det hål i auran kan inte “batteriet” fungera optimalt. Utan vi läcker medvetet och omedvetet konstant energi till omgivningen, vilket gör att vi fort blir trötta och har svårt att hålla energinivån uppe.

Även andra psykiska och fysiska problem som tex trötthet, stress, utslag, allergiska symptom, stor känslighet för andra människors energier, brist på livsglädje, svårigheter att markera gränser gentemot sig själv och andra.

Det kan även vara svårt att stå upp för sig själv och sin sanning."

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken bra och givande blogg du har! Glad att jag hittade hit! Jag vill även passa på att tipsa om en bok son jag tror kan vara intressant för sig och många av dina läsare. Den heter Superhjälte-mamman flyger in i väggen och är en bilderbok om utmattningssyndrom. I många utmattades närhet finns ju barn och det är inte alltid helt lätt att förklara för dem vad utmattning är. Boken är tänkt att vara ett sätt att öppna upp för samtal. Hör gärna av dig om du vill veta mer om boken eller om mig som skrivit den! Vänliga hälsningar Camilla Gunnarsson. Mail: Camilla.gunnarsson(snabel-a)gmail.com

    SvaraRadera