onsdag 16 maj 2018

Lymfprojektet fortsätter!


Nu har det gått 10 veckor, minus 4 kilo, massa tester och helt nya mat- och livsrutiner.
 
Det praktiska hjälper Lise Benberg mig med. Längtar efter att vi ses på onsdag nästa vecka. Jag har fått nya vätskeansamlingar på konstiga ställen 😂😂😂 Dessa ska jobbas bort!
 
Avgiftning, lever och njurar hjälper Helene Kjellin mig med och jag som vanligtvis inte äter tillskott har nu min egna lilla ”hink” 😂😂😂 Men i min värld är det en 6 månaders kur. (Leverceller lever i 5 månader – därav marginalen med 6 månader)
 
Och jag fördjupar mina kunskaper ännu mer. Oerhört spännande! Med min ADHD har jag en förmåga att hålla extremt många fakta i minnet samtidigt. Så min hjärna ser alltid helheten!
 
Jag läser detaljer och hjärnan bygger stora sammanhängande system. På detta vis ser jag snabbt sammanhang som missas om man grottar ner sig i ett organ eller ett ämne.

Och då kropp och själ är ett system och allt hänger ihop så slår min hjärna totalt bakut om det inte finns en sammanhängande röd tråd. Allt måste passa som i ett 10 000-bitars pussel.
Det finns inga pusselbitar som inte passar!
I kroppen passar varje liten bit och allt hänger ihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar