onsdag 4 november 2015

Insikt

Att vi bränner ut oss kan bero på en rad olika livshändelser, förändringar och arbetssituationer men att den bakom liggande faktorn kanske inte alls är samma sak som den utlösande faktorn.

Jag tror för att vi inte ska hamna i den här situationen igen behöver vi rannsaka oss och hitta kärnan till varför vi är just här.

Vi måste ändra vårt sätt att leva för att kunna ta oss vidare, det kommer inte räcka med att vi blir pigga och alerta igen för att kunna ta vid där vi slutade. Då kommer det bara vara en tidsfråga tills vi är här igen.

Jag har ansett att den här kraschen jag dragit på mig handlar om min arbetssituation. Att även mina tidigare depressioner har berott på händelserna som inträffade då. Det jag nu inser är att den verkliga orsaken faktiskt handlar om något helt annat. Det handlar om att jag slutade lyssna på min intuition, den jag tidigare hade följt utan ifrågasättande. Men nu med tiden hade jag slutat lyssna och gått en helt annan väg, som slutade här i en utbrändhet.

Även om jag mer än gärna hade sluppit detta jag nu går igenom är jag ändå tacksam för att jag fått denna insikt. Jag har nu möjlighet att ändra mitt sätt att leva och hitta tillbaka till grunden för vad jag står för och vill göra med mitt liv. Nu handlar det bara om att våga lyssna och ta steget ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar