onsdag 4 juli 2018

Eteriska oljor


jordochljusJag har nog sagt det förr, men jag älskar synkronicitet! För några dagar sedan läste jag av en slump om ”shen men”, en punkt inom akupressur. Den ska lugna ner stress, höja din energi och förbättra din hälsa. Bra skit tänkte jag, och la det på minnet.
.
Minnet behövde bara vara till dagen efter, då jag fick en släng av stresspåslag och ångest. Det kommer inte så ofta nu för tiden, men det händer.
Så jag bestämde mig för att testa att ta en droppe Bergamot (som är en av mina favoritoljor vid dessa tillfällen) på fingrarna och pressa på shen men-punkten. .
.
Jag kände en lättnad i stort sett direkt, och efter 5 minuter var det stor skillnad. Det hjälpte helt klart, och kombinationen av akupressur och eteriska oljor är definitivt något jag kommer utforska mer.
.
Jag önskar så att jag hade detta att ta till när jag var mitt i min utmattningsdepression, men jag är glad att jag har det nu, när jag då och då råkar ut för dessa kvarvarande symptom. .
Obs. Använd inte Bergamot eller någon annan citrusolja om du ska ut i solen, testa då istället t ex Lavender eller Balance. .
Vad tror du? Kommer du testa nästa gång du känner dig stressad?


Källa: https://www.instagram.com/p/BkPfGRuh3Ts/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar