söndag 2 september 2018

Kroppen skriker


Jag har hört många berättelser om symtom av stress och utmattning. Detta vill jag lyfta för att om ni känner igen er kan kanske dra ned på tempot eller lägga om er livssituation. Listan kan göras lång och den är ingen härlig lista direkt.
Tecken på för mycket stress är:
Muskelvärk och inflammationer 
Huvudvärk, migrän och yrsel
Matsmältningsproblem
Diabetes och viktökning
Tandgnissel, halsbränna och andning
Svettningar och kallsvettningar
Ljud- och ljuskänslighet
Minne koncentration
Sömn, sex och impotens
Diabetes och viktökning
Att gå in i väggen kan vara väldigt dramatiskt. Kroppen slutar fungerar. Det stänger ned för den upplever så mycket hot och inser att den inte kommer klara sig. Det skulle den gjort på savannen om den gav upp när ett lejon jagade den. Jag har pratat med Karin Adelsköld i ett avsnitt i Prestationspodden som inte mindes vem hon var plötsligt under en promenad i skogen, en annan som förlorade känsel i tungan och inte kunde prata på flera dagar. Per, min poddkollega fick extrem smärta i hela kroppen, han kunde inte ta sig hem.
Varför vi pressar oss så hårt, hur kan vi hjälpa andra som är stressade och vad vi kan göra för att sakta ta oss tillbaka kommer i inlägg senare i veckan.
Följ mig på Instagram där jag är mest aktiv: @carolinenorbeliecoaching

Boka mig som coach/ stresscoach: Caroline@prestationspodden.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar