torsdag 5 maj 2016

Frisk och strålande hy - Karin Björkegren Jones



"Dagen innan midsommarafton 2012 fick jag beskedet att jag hade inflammatorisk cancer i mitt högra bröst. Jag fick veta att jag hade en lång behandlingsresa framför mig med cellgifter, strålning, operation och en hel drös med mediciner att äta bland annat. Hela jag skakades om. Jag tänkte: Hur ska jag kunna hjälpa min kropp och min hud, huden som är vårt största organ, att orka och klara av den här resan, samtidigt som jag försökte hitta en lust i mig själv. Stå ut, gilla läget och göra det bästa av situationen.

Jag visste att huden skulle ta mycket stryk och jag förstod också att alla inre organ skulle behöva jobba hårt och ha ett stort mödosamt arbete framför sig. Jag ville på alla sätt underlätta för kroppen att arbeta mig frisk igen. Hjälpa mig själv att komma tillbaka i någorlunda liknande "shape" som innan.
Jag smörjde och smörjde mig med de bästa oljorna man kan tänka sig, varje dag. Smekte och masserade min hud. Lika bra att lära mig älska också ärren som alltid kommer finnas där. Älska det som är nu. Älska det som är jag."



Provläs boken här Frisk och strålande hy

Läs mer om boken här: Frisk och strålande hy av Karin Björkegren Jones

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar