onsdag 2 december 2015

Livskraft


Jag vill känna, se nyanser i allt, uppskatta det som finns omkring mig, upptäcka nya saker i mig själv och även hitta det jag har begravt. Lära mig att bromsa mina upptåg och njuta av nuet, inte gasa på i alldeles för hög fart och missa allt jag har framför mig.

Min process nu är att lära mig känna, lyssna av, njuta och lära mig att hantera gas och broms och balansen däremellan. Jag måste lära mig att gasa i rätt lägen och bromsa i andra, lära mig att lägga energi på rätt saker för att jag ska må bra. Jag måste lära mig att säga nej och gå min väg, göra det som känns rätt hos mig och inte ta sidospår som jag hittills gjort. Jag måste lära mig av mina erfarenheter och göra ett val vilken riktning jag nu ska ta.

Att ta samma väg som tidigare utan förändring fungerar inte, däremot kan jag ta in nya upplevelser och erfarenheter i min tidigare väg alternativet är att byta riktning helt.
(bild lånad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar