söndag 20 december 2015

Min mission

Jag har en mission och det är att göra oss uppmärksamma på
 vad utbrändhet och utmattning egentligen är. 

Min mission går ut på att sprida kunskap och information 
för att på så vis få en ny förståelse för denna sjukdom som faktiskt finns.


Min förhoppning är att det jag delar med mig utav kanske kan få någon att förstå vad det är vi går igenom eller ännu bättre få någon annan att bromsa sin egen framfart.

Jag upplever nämligen att det är många som inte riktigt vågar berätta att man har kört slut på sig själv. Jag tror att många håller masken när man träffar bekanta i affären osv, man håller upp en fasad att allt är bra för det är något vi nu gjort under så pass lång tid.

Jag kan inte säga vad som är rätt eller fel, men om jag går till mig själv tycker jag att mitt tillfrisknande går lättare genom att jag är öppen med hur jag mår. Jag erkänner att jag inte mår bra, att jag inte orkar umgås, att jag inte kör bil och att jag nu för tillfället bor hos mina föräldrar. Jag påtalar när kroppen strejkar genom svettningar, yrsel, skakningar när folk frågar hur jag mår. Jag är öppen med att jag är utbränd och det beror inte på att jag vill få en klapp på axeln och få någon att tycka synd om mig. Nej, jag vill att vi ska få upp ögonen för utbrändhet för tänk om någon hade pratat mer om utbrändhetens symptomer, då kanske jag hade kunnat bromsat min egen framfart långt tidigare. Det jag hade hört var ju att man inte kom upp ur sängen en dag, men jag kom ju upp ur sängen varje dag...

Min förhoppning är att du vill dela min mission, för det är genom dig jag når ut.
Utan dig kommer inte min mission vidare för det är tack vare dig, genom att du delar och pratar om det du tycker är viktigt så sår vi ett frö. Tillsammans kanske vi kan få mer förståelse för vad stress/utbrändhet/utmattning kan göra med oss.

Tack!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar