tisdag 28 mars 2017

Att vara optimistisk stärker ditt immunförsvar

Jag tillhör den där skaran av människor som är så där jobbigt optimistiska och positiva som många garanterat blir irriterande på. ;)

Men jag tror att det har hjälpt mig oerhört mycket i det jag upplever nu och faktiskt hjälper mig framåt.

Så för din egen skull försök acceptera situationen och hitta ljusglimtarna som tar dig uppåt. Lägg inte onödig energi och tankekraft på sådant du inte kan påverka.

Tänk positiva affirmationer och rikta blicken mot ljuset!



Precis som att vara ledsen försämrar ditt immunförsvar får du en energiboost om du är optimistisk, du förbättrar ditt immunsystem och du blir lyckligare. Det är dags att ta vara på den positiva energin!

En lycklig dag håller doktorn borta.
Det stämmer: tro det eller ej, men att vara optimistisk stärker ditt immunförsvar.

Det är sant. När du inte låter allt som händer dig påverka dig negativt blir du inte sjuk lika ofta och du kan njuta av ett hälsosammare liv.

Läs hela artikeln här: https://stegforhalsa.se/att-vara-optimistisk-starker-ditt-immunforsvar/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar