tisdag 28 mars 2017

Låt kosten vara din medicin



Jag har tillsammans med några vänner tagit initiativ till bildandet av Riksföreningen för Metabol Hälsa u.b. vars syfte bl.a. är att stärka patientens kunskaper och medvetenhet om vilka krav man skall kunna ställa på vårdgivarna. Vi skall även sprida information om alternativ till pillerbehandling av metabola sjukdomar. Om du vill bli medlem kan du mejla mig ditt namn på larsbern@live.se.

Titta gärna på intervjun med mig med anledning av bildandet av föreningen. Professor Yusufs föreläsning som jag nämner hittar ni här. Tyvärr gjorde jag mig skyldig till två små felsägningar, Yusuf är ordförande i World Heart Federation och den kardiovaskulära nyttan av fet kost sätter in redan vid 1% av kaloriintaget och inte vid 10% som jag felaktigt säger.

Artikel från: https://anthropocene.live/2017/03/25/lat-kosten-vara-din-medicin/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar