tisdag 26 september 2017

Vems är ditt liv?


Efter att ha mattat ut sig är det vanligt att man får tid till att reflektera över vad man gjort för val i livet. Eller det räcker att vara runt 40 år, mitt i livet, barnen blir äldre och föräldrarna börjar krokna, det kan göra att man börjar se över vad man egentligen har gjort i sitt liv och varför.

Började du på fotboll för att din morbror var ett fotbollsfan, var dansen för din mammas skull? Var du duktiga flickan fast du egentligen drömde om att göra revolt? Valde du att studera marknadsföring för alla andra gjorde det? Sitter du på ett jobb där du allt annat en blomstrar? Tycker du att träningen på ditt gym är supertråkig men du gör det för att hänga med kollegorna? Köper du kläder som snarare passar din bästa kompis? Det kan vara en enorm stress att helt plötsligt inse att du inte lever ett liv som egentligen passar dig. Utan du lever ett liv som passar alla andra. Att vara förälder innebär att göra saker för andras skulle till väldigt stor del och så ska det ju vara. Under den tiden passar bra att ha ett jobb som är lagom. Alla lever ut sin potential på olika områden. Men jag tror det är viktigt att titta på ditt liv och se efter om det finns små saker i din vardag som du kan göra som kommer i från ditt hjärta och som ger dig näring.

Om man känner så här tycker jag att det är smart att börja förändra de små sakerna i livet.

Vad gillar jag att äta? Vilka vänner berikar mig? Vad vill jag träna?

Testa och se om det stärker dig.

Artikel och bild från: http://stresscoachen.mabra.com/vems-ar-ditt-liv/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar