tisdag 5 december 2017

Jag är fin


Vi har 65000 tankar om dagen! Tror kanske en utbränd hjärna har fler, det känns så iallafall. Är inte det helt sjukt? Det är viktigt att inte ta fäste på de negativa som många av oss har.

Jag läser till yoga lärare på Yogayama och det är coolt att jag kan bli inspirerad av yogatexter som skrivits för 5000 år sedan: ”Vitarka Bandhane Pratipaksha Bhavanam”. När vi drabbas av negativa tankar uppmuntrar yogan oss att istället tänka på motsatsen. Det är inte lätt men så bra, på så sätt sätter vi nya tankebanor.

Jag har i uppgift denna veckan att tänka tvärtom när negativa tankar kommer.

Så häng på du med: När en negativ tanke kommer tänk tvärtom.

Berätta gärna för mig hur skillnaden är. Vi startar i dag!

Ex. Jag är så ful,

Tänk i stället:  Jag är fin.

Jag är så stressad

Tänk istället: Jag är så lugn.

Artikel och bild från: https://stresscoachen.mabra.com/jag-ar-fin/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar