tisdag 5 december 2017

Meditation


I somras gjorde jag min första meditation tillsammans med en vän där planen var att gå tillbaka till mina tidigare liv. Tanken med det hela var att jag på något sätt skulle få vägledning till något jag då inte kunde sätta fingret på. Det kändes som att jag behövde göra detta för att ta mig vidare, att jag behövde få svar på något helt enkelt.

Tidigare har det aldrig intresserat mig att ta reda på något om mina eventuella tidigare liv. Det har inte känts relevant alls, men nu plötsligt kändes det som att jag behövde göra detta även om det kändes lite olustigt. Rädslan fanns även hur det skulle kännas att gå ner i djup avslappning på det viset. Att släppa taget om kontrollen om vad som händer och sker.

Men jag gjorde det och det tog nog cirka 2 timmar innan jag var klar och det var inte otäckt eller läskigt. Trodde upplevelsen skulle vara som när man drömmer men så var det inte alls utan mer som att jag var mer närvarande än vanligt och jag var fullt medveten om vad jag gjorde och vart jag var kroppsligt.


Jag fick inga direkta bilder till mig utan mer känslomässiga upplevelser som påverkade min kropp. Tårarna rann av olika anledningar, lycka, kärlek, rädsla, sorg. Min fysiska kropp reagerade på olika sätt, avslappnad, spänd till att den skakade. Från lugn och kontrollerad andning till att jag knappt vågade andas alls. Tonläget i rösten varierade från att vara stark och klar till viskande och smärtsam.

Vissa bildfrekvenser visade sig både av mitt tidigare liv men även om min framtid.
Det jag fick till mig gav mig en ökad förståelse till min personlighet, varför jag har vissa beteenden och vad de uppkommer av. Min förståelse för mig själv ökade och jag insåg varför jag är rädd för att släppa in människor på djupet.

Efteråt var jag trött men det kändes ändå skönt på något sätt, som jag fått klarhet i saker och ting.

Sen dess har jag inte gjort någon meditation förutom nu den senaste veckan tack vare att jag hittade ett klipp på Youtube (The Mindful Movement) som jag fastnade för.

Till min förundran klarade jag av att genomföra meditationen utan massa störande moment. Jag låg bara still på golvet med en filt över mig och försvann iväg till en djup orörlig avslappning. Det var riktigt skönt. Så nu har jag gjort några olika meditationen under den senaste veckan och på olika sätt känner jag mig stärkt efteråt. Jag upplever olika saker varje gång, som att jag läks på ett sätt jag inte kan förklara. Det händer att tårarna rinner, ibland utan att jag förstår varför men jag tar det som att jag bearbetar något, släpper rädslor och tar mig ytterligare ett steg framåt för att släppa det gamla och ta mig mot det nya.


Så har du inte provat på meditation kanske det nu är dags.
Sätt dig eller lägg dig bekvämt, ta en filt om dig och bara blunda och svep iväg mot lugnet.

Berätta gärna hur din upplevelse varit.

(Bilder från Google)

Här kommer mina meditationsvideos jag testat på:


20 minute Mindfulness Meditation for being present




13 minute Meditation for Growing Love and Gratitude for your Body



23 minute Meditation for Open your Chakra and Connect to Loving Kindness






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar