lördag 17 mars 2018

Sweet little lies


-Var är du någonstans? Kommer du snart?
-Jag är på Hötorget, kommer om 5 minuter. Ljuger du. Igen. Nu får du halvspringa för att det inte ska märkas att du ljög. Högröd efter 15 min kommer du fram till din vän och sätter dig ned.
-Förlåt, säger du generad.
För att du ska förstå vad jag menar tar jag upp ett till exempel: Du är kommer sent till barnen och så  säger du till dem: Förlåt att mamma är sen, jag var tvungen att jobba. Men är det verkligen sant? Var du verkligen tvungen att jobba? Säg istället: -Hej barnen, här är jag. Nu hänger vi.
Detta är  ju små vita lögner och andra kanske inte bryr sig om det. Bara du, förhoppningsvis. Men vita lögner är förgörande för dig själv. Jag tror att många små ljuger utan att tänka på det. Små ljuga  drar ner din energi och din livsglädje. Du blir förgiftad  och de så lögnerna förvandlar sig gärna till stora lögnerna. Och detta skapar STOR stress.
Håll dig till sanningen och du kommer få ro i själen. Ingen vill vara en lögnare, men att små ljuga har blivit accepterat i vår generation.
Du ska inte ljuga, det står ju alla gamla skrifter. Satya kallas det inom yoga filosofin. Detta är inte lätt att leva helt efter sanningen då våra tankar och känslor är extremt utbytbara och vi skapar vår egen sanning. Tänk bara hur sanningen skiftar när blodsockret skiftar och du kanske är jätteledsen över något. Men efter en smoothie är humöret tillbaka och det du var upprörd över inte var alls viktigt.

Kör igång en Sweet little lies detox. Tänk på vad du säger. Du kommer få massor med energi tillbaka.

Artikel och bild från: https://stresscoachen.mabra.com/sweet-little-lies/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar