onsdag 23 september 2020

Prylbanta

För att minska sin inre stress kan det vara svårt att direkt hoppa på de stora besluten för att ta sig framåt. Det kan handla om att bryta med energitjuvar i mänsklig form, därför tänkte jag att vi börjar med att rensa bort energitjuvar i prylform. 

Tror inte jag är ensam om att ha sparat på mig kläder och saker som jag tror mig behöva som istället bara tar plats. Vet inte hur många gånger vid rensningar ändå lagt tillbaka vissa saker i hyllan i tron av att just det kommer jag använda inom kort, även om det inte skett under de senaste åren. 

Men under min tid när jag bodde hos mina föräldrar och bara hade det nödvändigare med mig som lite kläder, virknålar och garnnystan så blev det oerhört lätt att rensa ut lägenheten när jag väl flyttade hem igen. 

Garderoben rensades ut och det jag tidigare inte kunnat slänga åkte ut med en väldig fart. Innehållet i köksskåpen fick sig en genomgång samt källarförrådet och det slutade med ett par vändor till loppiset. 

Efter åt kändes mitt inre lättare och luftigare på ett nytt sätt. Sen dess har jag rensat med jämna mellanrum. Framför allt när jag blev sambo fick det bli en utrensning igen och även nu när vi bott in oss ett tag har jag tagit en ny genomgång i skåpen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar