lördag 4 december 2021

Osäkerhet




Jag går igenom annonserna på platsbanken med jämna mellanrum och söker det som fångar mitt intresse. Framför allt blir det heltidstjänster och det jag arbetat med tidigare. Lite dumt då jag egentligen söker tjänster på 75%,  i ärlighetens namn kanske jag inte ska ha ett arbete med fulltid vid en dator även om det är det jag alltid har gillat. 

Men samtidigt är det, det jag lockas till men ändå kommer osäkerheten om jag skulle klara av ett sådant jobb igen. För hur ska jag kunna sälja in mig till en ny arbetsgivare när jag inte är säker på mina egna förmågor?

Hur ärlig ska man vara om sin utmattning i sökandet på nytt arbete? 
För den är ju ändå en del av en själv vid det här laget, framför allt för mig. 

Hur har dina tankar gått när det kommer till arbetssökandet? 

Dela gärna med dig! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar