måndag 27 maj 2019

Dina tankar och ord påverkar din stressnivå


Maj är så stressigt. Många kontaktar mig just nu och behöver hjälp men de har ju svårt att få ner stressnivån så att de ens kan boka en tid.  Månaden är fyllt av krav och måsten. Du kanske känner pust och stånk, idag måste jag träna och sen måste jag hämta barnen. Innan hämtning av barnen måste jag hinna köpa all mat till middagen ikväll. Och sen måste jag läsa läxa med barnen och då är de alltid så stökiga så vi börjar säkert bråka. Och så alla dessa avslutningar. Herregud vad jobbigt. Och när ska man hinna måla tånaglarna.
1. Det är för mycket. Boka av det som går att boka av. Gör det enkelt för dig. Fundera över vad som är viktigt.
2. Ät hämt mat. Var mindre perfekt.
3. Tänk nytt! Byt ut måste till vill. Tänk i stället idag vill jag träna, idag vill jag hämta barnen och idag vill jag köpa mat. Och så vill jag lära mitt barn sina läxor. Du måste ju ändå göra det, så då kan du likaväl tänka positivt. Jag lovar att du sänker din stress rejält.
4. Tänk mindre, tankarna är den värsta stressen för människan. Sätt dig ned och andas. Det finns bra knep för att skingra tankar. Men det lär jag ut i coaching.

Lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar