söndag 19 maj 2019

JOMO


Joy Of Missing out. Feeling content with staying in and disconnecting as a form of self-care.

Innan jag mattade ut mig var jag aldrig själv. Jag förstod inte grejen alls. Jag hade ständigt någon kompis i luren eller bara spenderade tid med någon. Jag hade alltid planer. Tänkte inte alls på att samla energi. Nu älskar jag min egentid och värdera den högt. Som småbarnsmamma så orkar man inte med att ständigt ge till andra. Jag tror att många bokar upp sig och sina barn på mycket aktiviteter för att slippa känna. Rädslan att något bubblar upp något obehagligt och svårhanterligt. Hjärnan behöver tystnad. Det är inte farligt. Bara tankar. Låt dem gå.
Om du inte har tid för dig själv. Boka in en dag i veckan där du bara är. Häng, bada badkar, läs eller laga en god middag.

Precis där bilden är tagen ska jag och Ida ha ett yoga retreat i September

Artikel & bild från: https://stresscoachen.mabra.com/jomo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar