tisdag 7 maj 2019

Återfall

Plötsligt lyser jag igen, energin flödar och allt känns stabilt. Arbetsträningen går bra och jag går från försiktighet till att våga ta för mig mer. Allt känns bra och framför allt är det kul. Jag hittar glädjen och inspirationen, känner vad som passar mig och inte.
Privat har jag gått från singelliv till samboliv och har äntligen fått ”min” efterlängtade trädgård där jag vill göra massor.

Men någonstans på vägen börjar kroppen signalera att jag går för fort fram. Att jag brinner och vill för mycket igen. Men jag hör inte signalerna utan tror att det är lugnt. Tills nu när min hjärna väljer att bromsa mig ordentligt så jag inte kan annat än att stanna upp.

Skörheten är tillbaka och jag gråter igen, orkar inte vara social utan vill vara helt själv. Kroppen är stel och darrar lätt. Minsta lilla gör mig utmattad och energilös. Tröttheten hänger över mig.

Dessa bakslag kommer alltid tillsammans med rädslan av att inte bli frisk. Att det inte blir bättre än så här fast jag vet att det är fel. Fram tills idag har jag gjort oändligt många framsteg och jag vet att det går framåt men ändå gnager rädslan inom mig.

Så nu försöker jag bromsa igen och skala av för att hitta balansen igen. Låta kroppen och sinnet vila. Meditera för att släppa blockeringar tillsammans med healing som är min hjälp i detta.

Jag hoppas innerligt att detta är ett mini bakslag att jag snart är i balans igen. ❤️

Va rädda om er 💚
(Bild fr Google)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar