måndag 4 januari 2016

Jag vill vara glad!

Jag har tänkt en hel del på meningen "jag vill vara glad" för vad innebär just ordet glad?

Vi vill vara glada men vad är glad för dig?

Är det att gå med ett brett leende hela dagarna, ett gapskratt, fniss, en hälsning eller en oväntat kram, en värmande känsla, lyckorus, välbefinnande, musik, doft?

Jag tror att vi i den här situationen ställer för höga krav på hur just glad känslan ska vara och kännas att vi kanske missar de små glädje ögonblicken.

Du kanske behöver ta dig tid och funderar på vad som gör dig glad och till och med skriva ner när leendet intar dig. :)

Jag blir glad när jag känner doften av nytvättade lakan.
Jag blir glad när det ligger ett vykort i brevlådan.
Jag blir glad av att cykla.
Osv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar