tisdag 13 september 2016

Energibrist bakom sjukdomar

"En friskprocess kräver energi, men när den väl är igång kan processen drivas av de krafter som frigörs under läkning. Ibland går en friskprocess via att man mår sämre under en period, och att man kanske till och med behöver bli ordentligt sjuk för att kunna bli frisk. Det är ett sätt för kroppen att rensa ur gamla slaggprodukter så att känslor som legat "nedsövda" under lång tid vaknar till liv. "

Citat ur boken Självläkande människan, sid 25.

Jag är idag tacksam för min krasch just för att den fått mig att reflektera över mitt liv. Den har gjort att jag känner mig starkare mentalt och framför allt har den gett mig en ny syn på livet.
Utan kraschen hade jag varit kvar på exakt samma ställe utan några förändringar. Nu däremot känner jag hur jag tar mig framåt till ett bättre mående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar