onsdag 23 november 2016

Försäkringskassan driver ”Laget Sverige” men är själv ingen lagspelare

Det gäller att vara frisk för att vara sjuk... 

Ständigt denna oro som gör att måendet rasar för varje gång det är dags för ett nytt sjukintyg och bedömning om jag är berättigad sjukpenningen eller inte.

Jag hade mer än gärna sluppit denna sjukdom och all oro som tillkommit med den. Jag hade gärna varit frisk och jobbat precis som tidigare om jag hade fått välja.

Jag har förstått att jag behöver tid, lång tid dessutom för att ta mig tillbaka. Jag behöver göra allt i små steg och i det behöver jag acceptans och förståelse från dem som nu har makten över mitt liv. Jag kan inte stressa mig tillbaka hur gärna jag än skulle vilja för det skulle göra mig ännu sjukare och i längden kan det göra att jag aldrig tar mig tillbaka till arbetslivet.

Jag är inte lat eller arbetsskygg om nu någon skulle tro det utan jag är helt enkelt sjuk och behöver tid för att bli frisk utan denna ständiga oro jag inte kan styra över.


Försäkringskassan driver ”Laget Sverige” 

men är själv ingen lagspelare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar