måndag 22 januari 2018

Omgiven av idioter


Började lyssna på denna bok igår vi bibliotekets ljudboksapp biblio, och jag kan rekommendera den för den gav mig ett par aha upplevelser. Samt att jag 2014 faktiskt gjorde ett personlighetstest för att se vilken av färgerna som dominerade mig. Nu att höra detta i bokform är intressant och får lite bitar att falla på plats.

"Omgiven av idioter beskriver konkret och underhållande en av världens mest spridda metoder för att sortera olikheterna inom mänsklig kommunikation. Med vetenskapliga grund och genom vardagens möten ger den dig konkreta hjälpmedel att förstå de viktigaste skillnaderna mellan olika kommunikationsstilar. Den visar på en av de vanligaste orsakerna till konflikter i vardagen: dålig kommunikation. Och den ger dig som läsare svaret på frågan: Vad gör jag åt det?"


Länk: https://www.adlibris.com/se/bok/omgiven-av-idioter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar