torsdag 21 juli 2016

Tecken från andra sidan...

Bild från: www.mediumskolan.com

Jag tror på det övernaturliga och ibland tror jag allt vi får tecken som vi kanske inte uppmärksammar eller tar till oss. Min tid fram till min stresskollaps bad jag om tecken för jag tyckte jag stod fast i ett vägskäl. Men problemet var att jag inte förstod vad jag varken skulle se eller lyssna efter. 

Samma sak var den dagen jag kollapsade så bad jag om tecken när jag stod på toaletten för jag visste inte vad det var som hände med mig. Jag förstod inte att kroppen hade gett mig tecken under oerhört lång tid nu bad jag till och med om fler. Å, jag fick ett tecken och det var när armarna började skaka för det var då jag beslutade mig för att sjukanmäla mig och åka hem. Men kroppen insåg att jag behövde en rejäl smäll för att jag skulle vakna upp och förstå att jag inte kunde fortsätta som jag gjort hittills. Det gjorde att jag kollapsade totalt och kroppen la av just för att jag inte skulle kunna ha något annat val än att stanna upp, tänka efter, reflektera och framför allt börja om. 

Det här året har verkligen fått mig att se annorlunda på saker och ting och det känns verkligen som att det här en nystart för mig. Att det är dags för mig att vända blad och börja om med en ny inre kraft som jag inte känt tidigare. Som att jag har vaknat till på nytt och ser saker i ett annat ljus. Framför allt har naturen kommit till mig på ett helt nytt sätt eller så är det att jag nu har ro att se, lyssna och njuta. 
Redan förra sommaren när jag satt ut efter husväggen hos föräldrarna hade jag en nässelfjäril omkring mig. Den satt sig bredvid mina fötter eller på solsängen, även den här sommaren har den varit omkring mig men nu satt den sig på min fot en lång stund och det kändes som att den ville säga något.

Den här gången sökte jag på nätet om nässelfjärilens betydelse och det känns som att den kom i rätt tid för att stärka mig i min tro att det här är min tid för nystart i livet och att förändring är på gång.

"Nässelfjärilens symboliska betydelse är att skapa
 en ny grund att utgå ifrån och bygga något nytt. 
Lycka och harmoni kommer att infinna sig."

Enligt solöga ur hennes uppslagsbok "Djurens språk" betyder fjäril - Dansa, måla, skapa, uttryck dig själv. Min gåva till dig är att kreativt gestalta det du vill att andra ska se. - Vi fjärilar bär på drömmar, det är vi som förmedlar dem till dig. Vill du leva din dröm här och nu? Gör som vi. Dansa din dröm levande. Med andra ord - sluta fundera - gör något kreativt av dina idéer.


En annan händelse som skedde bara för någon vecka sedan var att jag stötte på 3 snokar med bara någon dags mellanrum, det har inte skett tidigare. Knappt jag ens sett en snok fast jag vet att de finns här omkring. Även det ser jag nu som ett tecken och snok står för... 

"Acceptera din egen sanning. Min gåva till dig är att du bär sanningen själv.
Förutom att ta till dig och verkligen acceptera den sanning du själv har, 
så handlar det här även om att acceptera dig själv - så som du är. 
Med andra ord - sluta upp med att ifrågasätta dig själv och det du redan vet."

Det här känns nästan som att jag får en uppläxning av alla felaktiga val jag faktiskt gjort som jag innerst inne vetat om men inte vågat lyssna på. Nu får jag det slängt i ansiktet på svart och vitt just för att jag nu måste våga lita på mig själv och det jag känner.


Bild från: edu.ikd.hik.se
En annan händelse som skedde i vintras innan jag skulle somna var att jag fick jag en bild till mig. Det var inget jag själv tog fram i tanken eller plockat ihop av det som skett under dagen eller så. Ni som själva varit med om det förstår nog hur jag menar att bilden kom helt apropå utan ansträngning.

Bilden föreställde ett svärd infällt i ett ankare och även det tog jag som att någon ville säga mig något just för att jag vid den tidpunkten kände hopplöshet att det aldrig skulle bli bättre med mitt mående.


"Svärdet betyder ledarskap och makt. 
Ankaret står för hopp, den fasta punkten när stormvindarna blåser. 
Hopp om en ny chans, en ny morgondag, ett nytt liv."

Min tolkning är att jag har makten över mitt liv, min morgondag och att det är jag som styr mina val och att jag inte ska tappa hoppet om ett bättre mående eller framtid. Utan att det kommer bli bättre med tiden, att jag ska våga tro på det.


Så jag vill tro att det finns något på andra sidan som hjälper till när man tappar tron på livet och sig själv. Som vill ge oss en knuff i rätt riktigt och ge oss kraft att våga se framåt och ta tag i det som vi kanske går och drömmer om inte riktigt vågar oss på.

Har du några oförklarliga händelser som du varit med om, dela gärna med dig!

1 kommentar:

  1. Det är så märkligt,igår i ett slutet behandlingsrum så dök det upp en nässelfjäril som jag fick släppa ut,idag hemma alla fönster stängda så kommer det en nässelfjäril flygande som jag också fick släppa ut.

    SvaraRadera