onsdag 8 augusti 2018

Jag försöker bara hålla masken inför livet



"En kan inte alltid hålla masken inför livet. Oavsett hur hårt en anstränger sig. Det brister ibland och det är okej. Det är helt okej. Vet du varför? Det är okej att känna, gråta, ha ångest och ha frustration kring oförklarliga saker och känslor. Det är okej att inte alltid vara glad och må bra. Det är okej att må dåligt. Denna bok är en samling av mina innersta tankar och känslor när livet har varit som mest kämpigt. När jag kände mig som mest ensammast och inte alls förstådd. Jag hoppas att någon kan känna igen sig, förstå eller vågar visa att en inte alltid har det så lätt. Det viktigaste som jag har lärt mig är att det är inget fel på mig eller dig bara för att en mår dåligt. Det är okej att känna och du är inte ensam. Jag finns här. Vi finns här."

Länk till Elsa Lundqvist bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar