måndag 23 april 2018

Otroligt sorgligt

Såg dokumentären i helgen och blev bara så tom och ledsen. Han vågade vara öppen med sitt mående men de runt omkring tyckte han bara skulle rycka upp sig.
Många som är utmattnings sjuka får ofta motstå oförstående hos omgivning. Att höra "bara du börjar jobba ska du se att allt blir bra." "Du som går hemma hela dagarna, kan ju göra x" Osv
Det är det som måste förändras. Kunskapen hos de som står bredvid så vi som är sjuka slipper den fajten med att hela tiden behöva förklara vår sjukdom.


Hallå!! Hörde ingen? Han var ju så tydlig och sa att han var så trött och ingen kan väl missat att hans organ har slutat fungera. Ändå var han tvungen att köra sina 800 spelningar på 8 år. Varför?
Efter sett dokumentären grät jag floder för att ingen lyssnade på honom i tid. Och jag tänker på vad många det är som lever under den pressen, många som skapat ett liv som helt plötsligt är ohållbart. Man måste inte var världskändis för att uppleva samma sjuka press.
Man vet inte vad som är sant men enligt SVT dokumentär verkar pengar vara den styrande faktorn att man vill inte stoppa en karusell som föder många ekonomiskt.  Så tolkade jag det iallafall.
Jag har ingen aning om vad som tog hans liv. Men det kan ju inte varit lätt för honom att hitta sig själv efter tagit ut sig så hårt. Så himla sjukt.
Vilken underbar person, vilket geni. Han har verkligen fått en plats i mitt hjärta. Och alla mina tankar går till hans familj och vänner.
Vila i frid, fina Tim.
Tack för all underbar musik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar