tisdag 24 april 2018

Psykisk ohälsa kan drabba vem som helst

Källa

"jag trodde inte att jag kunde slå av på takten ... alla runtomkring mig gjorde samma sak som jag, och det verkade gå bra."


"jag har varit borta i sex eller åtta månader och ändå blir jag stressad direkt ...  jag gillar fortfarande inte det här."


Dessa citat kunde jag hämtat från min egen dagbok, men det är Aviciis ord. (Ur Avicii: True stories) Att se dokumentären som gjordes om honom har varit så sorgligt. Det är så hemskt när han sitter och säger att han inte vill mer, att han tror att han kommer dö om han fortsätter och alla runtomkring bara fortsätter prata på om pengar.

Varje människa som mår dåligt är en för mycket. Psykiska sjukdomar är livshotande om de inte tas på allvar och behandlas.

Jag har sagt det förut och kommer antagligen att säga det igen. Det går inte att rycka upp sig från en psykisk sjukdom. Man kan inte skärpa till sig. Om man hade kunnat, så hade man gjort det för länge sedan.

Alla som kämpar, fortsätt kämpa, tag hjälp, för det finns hjälp att få. Du förtjänar att må bra.

Artikel och bild från: http://tankaromutmattning.blogspot.se/2018/04/psykisk-ohalsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar