onsdag 12 juli 2017

Meditation är allt annat än flum


Jag älskar vara med mina barn men oj vad jag har behov av att få vara själv. Det är precis i början av vår semester och barnen har svårt att varva ned. Ingen av oss har funnit lugnet än. Det skriks en del. Då är det lyxigt att kunna springa en runda i skogen för att sen dyka från bryggan. Jag skyndade mig inte heller hem, jag passade på att meditera. För två år sedan hade jag skruvat på mig om någon sagt ordet meditation. Jag tyckte det var flum. Men det är inte ett flum. Det är ett verktyg till att känna efter vad jag tycker, känner och vill. Och dessutom hjälper det mig att prestera och må bra. Meditation kan öka koncentrationsförmågan och hjälpa människor att hantera stress. Resultaten märks redan efter fem dagar, visar ny forskning.

De som bränner ut sig har tendens av att bara vara i sitt huvud och inte känna in sin kropp. Tankarna spinner och man har svårt att tänka klart. Då hjälper meditation!

Artikel och bild från: http://stresscoachen.mabra.com/semester/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar