fredag 17 mars 2017

Inget kommer att göra mig negativ idag

Jag har bestämt mig för att ta tag i tyglarna för mitt liv och sätta mig själv först. 
Jag ska sluta vara bitter och negativ över vad jag inte kan kontrollera. Jag ska njuta av nuet



”Jag har bestämt mig för att sluta vara negativ. Att vara bitter gör trots allt inget för min hälsa och lycka.”

Att vara positiv är lättare än det verkar. Det är också det snabbaste sättet att påverka hälsan och börja le lite mer.

”Det har gått lång tid sedan jag såg saker från den ljusa sidan. En dag, jag vet inte när, blev allt svart.

Jag kunde inte ta avstånd från problemet. Ur min synvinkel uppnådde jag ingenting. Så jag bestämde mig frivilligt för att bli bitter och negativ.”

Ja, ibland blir livet negativt utan att vi märker det. Sakta men säkert börjar vi beskylla andra eller omständigheterna för det dåliga som drabbar oss.

Men egentligen är den enda du kan hålla ansvarig du.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar